Uplata jednokratne novčane pomoći majkama
Republika Srbija opredelila je novčanu pomoć u iznosu od 10.000 RSD za svako dete koje je rođeno 21. novembra 2006. godine, ili nakon tog datuma, i koje je državljanin Republike Srbije na dan stupanja na snagu Zakona o Privremenom registru majki i drugih lica kojima se uplaćuje novčana pomoć.
Pravo na uplatu novčane pomoći od 10.000 dinara ima majka deteta, a izuzetno otac, staratelj ili hranitelj pod uslovima propisanim navedenim zakonom.
Prijavu za novčanu pomoć možete izvršiti elektronskim putem na portalu Uprave za trezor: idp.trezor.gov.rs, od 20. avgusta do 20. septembra 2023. godine. Uplata sredstava će biti izvršena od strane Uprave za trezor, i počeće 25. septembra 2023. godine.
Podnosilac prijave, odnosno majka, koja ostvaruje Zakonom propisane uslove, može se odlučiti da joj/mu se novčana pomoć uplati na račun u Mobi Banci.
Ukoliko ste postojeći korisnik Banke, uplata novčane pomoći biće izvršena na vaš tekući račun. Nakon realizacije uplate, Banka će vas o tome obavestiti na način koji ste odabrali u podešavanjima svog naloga.
Ukoliko nemate otvoren račun u Mobi Banci, a prilikom prijave ste se odlučili za uplatu navedenih sredstava preko naše banke, Banka će vam na osnovu podataka dobijenih od Narodne banke Srbije otvoriti poseban namenski račun. Ovaj namenski račun biće otvoren bez ikakvih troškova i dokumentacije i tu vrstu računa nije moguće koristiti u druge svrhe. Isplatu ili prenos sredstava sa posebnog namenskog računa možete realizovati na jedan od sledećih načina:
- Vlasnik posebnog namenskog računa – ličnim dolaskom u ekspozituru Banke u Beogradu, uz dostavljanje važećeg identifikacionog dokumenta
- Ovlašćeno lice - ličnim dolaskom u ekspozituru Banke, uz dostavljanje sprecijalnog Punomoćja datog od strane vlasnika tekućeg ili posebnog namenskog računa i overenog od strane Javnog beležnika kao i ličnog identifikacionog dokumenata ovlašćenog lica.
Nakon isplate novčane pomoći u celosti, Banka ima pravo da ugasi namenski račun bez posebnog zahteva.
Banka je dužna da u skladu sa ugovorenim načinom komunikacije sa klijentom obavesti podnosioca prijave, svog klijenta, da je na njegov tekući račun u banci izvršena uplata novčane pomoći.
Sve informacije u vezi sa isplatom novčane pomoći možete dobiti na portalu Ministarstva finansija putem opcije Prijava problema: https://idp.trezor.gov.rs/reklamacije.