Menu
 

Kako biste bezbedno koristili platne kartice Mobi Banke prilikom plaćanja na internetu, delimo sa vama nekoliko saveta.

 
 

PROVERITE VERODOSTOJNOST SAJTA NA KOME ŽELITE DA IZVRŠITE KUPOVINU

 
  • Raspitajte se o trgovcu kod koga želite da obavite kupovinu, ukoliko prethodno niste kupovali kod njega.
  • Obratite pažnju na internet adresu: prilikom plaćanja, adresa obezbeđenog sajta trebalo bi da počinje sa https umesto sa http, a u donjem desnom uglu pretraživača trebalo bi da se nalazi mali simbol katanca koji označava da je sesija zaštićena sigurnosnim protokolom.
  • Često, phishing sajtovi izuzetno podsećaju na sajt neke banke ili poznatog trgovca, nudeći neuobičajeno povoljne uslove i nagrade. Ukoliko deluje previše dobro da bi bilo istinito, verovatno je reč o prevari. Zato savetujemo da kupujete samo ukoliko ste sami inicirali kupovinu, odnosno, izbegavate kupovine putem reklama, mejlova i drugih kanala koji nude neobično povoljne uslove.
  • Držite se sigurnih sajtova, po mogućnosti onih koji imaju potvrdu od Visa-e ili MasterCard-a (Verified by Visa, MasterCard Security Code). Kupovina na ovim sajtovima je uz “3D Secure“ servis izuzetno bezbedna. Vaši podaci su zaštićeni, a gotovo da ne postoji mogućnost neautorizovanog korišćenja kartice.
  • Izbegavajte da ostavljate svoje podatke ako nemate nameru da odmah izvršite kompletnu transakciju (već samo želite da proverite kako kupovina izgleda). 



 

Imajte na umu da su za onlajn plaćanja potrebne samo sledeće informacije:

  • broj kartice
  • datum isteka platne katice
  • CVV2/CVC2 kod (trocifreni broj koji se nalazi na poleđini kartice, pored magnetne trake). 

 
 

Sigurna transakcija uključuje potvrdu putem jednokratnih lozinki koje stižu SMS porukom, sam proces izgleda ovako: 
  1. Izabrali ste opciju plaćanja karticom na internetu.
  2. Otvara vam se polje za unos podataka sa platne kartice.
  3. Nakon unetih podataka, otvara se novo polje za unos dodatne jednokratne lozinke koja je SMS-om poslata na vaš broj mobilnog telefona.
  4. Uneli ste jednokratnu lozinku i na taj način potvrdili identitet i izvršili plaćanje. 
Svako odstupanje od navedenog redosleda koraka je razlog da zaustavite proces plaćanja i obavestite banku i nadležne organe o potencijalnoj prevari, a naročito ukoliko prodavac od vas zahteva dodatne lične podatke.

To mogu biti: 
  • PIN kod - nije potreban za internet kupovinu. Nikome ne otkrivajte svoj PIN kod.
  • SMS OTP (one time password), jednokratna lozika za internet plaćanje, služi kao poslednji korak pri odobrenju transakcije ili prijavi na digitalni novčanik. Nikome ne otkrivajte ovu lozinku.
  • Broj tekućeg računa
  • Fotografija platne kartice 

Prevencija je najbolja zaštita. Zato naša aplikacija pruža mogućnost aktivacije dodatnih mera za zaštitu vaših podataka u okviru podešavanja Dina i Mastercard platnih kartica:
  • U mobilnoj ili internet aplikaciji možete podesiti limite potrošnje i kanale za internet plaćanja i na taj način se osigurati od transakcija koje niste sami inicirali. Kanale i limite možete promeniti u svakom trenutku.
  • Dodatni stepen zaštite možete ostvariti ukoliko opciju plaćanja karticom na internetu isključite u aplikaciji, a samo po potrebi, neposredno pred plaćanje aktivirate ovu opciju.
  • Ukoliko primetite bilo šta sumnjivo, možete privremeno blokirati karticu putem aplikacije, a po potrebi možete inicirati i trajnu blokadu. U ovakvim situacijama blagovremena reakcija je ključna, stoga je velika prednost što sve možete izvršiti u aplikaciji, bez pozivanja Kontakt centra ili odlaska u banku.

Ukoliko posumnjate da ste žrtva prevare na internetu, odmah preduzmite sledeće korake:

  1. Odmah blokirajte karticu kroz aplikaciju.
  2. Kontaktirajte Kontakt centar na broj: 063/9005.
  3. Sačuvajte mejlove i ostale podatke o kupovini.